10 Vitamine necesare pentru un ten perfect

O piele sănătoasă și frumoasă își dorește fiecare, iar un ten perfect nu este altceva decât efectul unei bune funcționari a organismului. Acest rezultatul, însă, depinde în mare măsură de nutriție, așa că este foarte important ca regimul tău alimentar să fie unul complet și regulat.

Regula numărul unu pentru o piele frumoasă, potrivit experților în sănătate, sunt vitaminele. Acestea joacă un rol semnificativ în sănătatea pielii, indiferent de sursa lor (mâncare, suplimente sau cremă).

Pentru sănătatea și tinerețea pielii sunt recomandate următoarele vitamine:

1. Vitamina A

Efect: cercetările în medicină au demonstrat că vitamina A reduce ridurile, protejează pielea, ajută la repararea celulară, controlează acneea și întărește epiderma. Declarată de mai mulți specialiști un element cheie, aceasta păstrează elasticitatea, reduce producția de sebum, iar în urma tratamentului obțineți o piele strălucitoare și tonifiantă.

Semne ale deficitului: pielea foarte uscată, pigmentație, apariția prematură a ridurilor.

Surse de Vitamina A pot fi găsite în următoarele alimente: albuș de ou, broccoli, ficat, fructe galbene, lapte, legume cu frunze verzi, morcovi. Totodată, Vitamina A poate fi administrată și ca supliment zilnic, sub formă de capsule găsite în farmacii. Cremele care conțin vitamina A sunt indicate pentru întârzierea apariției ridurilor.

Masca ideală pentru faţă: gălbenuș de ou amestecat cu o linguriță de ulei, aplicat pe fața și lăsat să se usuce. Apoi, clătiți fața cu un decoct de muşeţel.

2. Vitamina B1 (Tiamina)

Efect: tonifică și îmbunătățește starea pielii.

Semne ale deficitului: piele uscată, riduri și coșuri.

Surse de Vitamina B1: albuș de ou, alune, cartofi, carne de porc, caștani uscați, drojdie de bere, fasole, ficat de vită, fructe de mare, fructe citrice, grâu, lapte, semințe de floarea soarelui.

Masca ideală pentru faţă: se amestecă o lingură de morcov ras fin, o linguriță de ulei de măsline și o linguriță de lapte. Se aplică pe față timp de 15 minute, apoi clătiţi cu apă.

3. Vitamina B2 (Riboflavina)

Efect: reduce riscul apariției acneei, împrospătează pielea.

Semne ale deficitului: piele uscată, buze crăpate.

Surse de Vitamina B1: brânză, iaurt, lapte, nuci, ouă, pește. Spanacul, mazărea verde, fructele uscate și avocado conțin o doza ridicată de vitamina B2.

Masca ideală pentru faţă: se amestecă o linguriţă de drojdie de bere şi cinci linguri de lapte. În rezultat veți obține o pastă destul de subţire. Această mască se aplică pe pielea feței și lăsați să acţioneze timp de 30 minute, după care clătiți cu apă caldă.

4. Vitamina B3 (Niacina)

Efect: protejează pielea împotriva factorilor nocivi, totodată, contribuie la păstrarea pielii sănătoase, îmbunătățește circulația sangvină și este ingredientul principal împotriva unei pieli uscate.

Surse de vitamina B3: alune, carne de iepure, carne de pui, cereale, ciuperci, ficat, lapte, pește, sparanghel, semințe.

 

5. Vitamina B5 (Acid pantotenic)

Efect: previne apariția ridurilor și uscarea pielii.

Semne ale deficitului: piele uscată.

Surse de vitamina B5: carne de vită, drojdie de bere, ouă, rinichi, ficat, ciuperci, nuci, carne de porc, pește de apă sărată, grâu.

Masca ideală pentru faţă: un gălbenuș de ou aplicat pe față timp de 15 minute, apoi clătiți cu apă.

6. Vitamina B6

Efect: benefică în cazul tenului gras și a punctelor negre.

Surse de vitamina B6: banane, broccoli și spanac.

Masca ideală pentru faţă: aplicați ulei pe față timp de 10-15 minute, apoi ștergeți pielea cu șervețele, după care clătiți. Cel mai bine este să se aplice o compoziție de diferite uleiuri, selectate în funcţie de tipul pielii.

 

7. Vitamina B9 (Acid folic)


Efect: stimulează creșterea și regenerarea celulelor pielii.

Semne ale deficitului: eczemă, piele palidă.

Surse de vitamina B9: cereale, fasole, ficat, legume verzi (broccoli și spanac), suc de portocale, roșii, varză.

Masca ideală pentru faţă: se taie varza și se stoarce sucul. Umeziţi o bucată de tifon în sucul obținut și aplicați-l pe față timp de 15 minute. Clătiți cu apă caldă.

8. Vitamina C

Efect: previne și repară consecințele expunerii la soare, protejează pielea de uscare și de radicalii liberi, formează colagen, ajută prevenirea ridurilor, vindecă țesuturile, luminează, revigorează tenul, protejează organismul împotriva infecțiilor și îmbunătățește imunitatea.

Semne ale deficitului: piele ridată, uscată și culoare neuniformă.

Surse de vitamina C: legumele cu frunze verzi, fructele de pădure, citricele, guavele, papaya, pepeni, roșii, sucul de poamă.

Masca ideală pentru faţă: amestecați sucul de la o portocală cu iaurt sau o lingură de smântână. Se aplică pe față, lăsați 20 de minute și apoi clătiți cu apă călduță.

9. Vitamina D

Efect: stimulează regenerarea celulelor, reglementează grosimea pielii, un bun remediu în cazurile psoriazisului și un bun luptător împotriva expunerii la soare.

Semne ale deficitului: pete pe față.

Surse de vitamina D: cereale, ficat, pătrunjel, păpădie, pește, ulei de arahide, ulei de măsline.

Masca ideală pentru faţă: amestecați pătrunjel mărunțit cu terci și aplicați timp de 15 minute pe față, apoi clătiți cu apă rece.

10. Vitamina E

Efect: antioxidant cu roluri de vindecare și reparare a țesuturilor, încetinește procesul de îmbătrânire și pune o barieră împotriva agenților mecanici. Sub formă de cremă, aceasta hidratează pielea făcând-o mai catifelată și mai moale.

Semne ale deficitului: piele uscată, apariția ridurilor, înroșirea pielii, buze uscate.
Surse de vitamina E: avocado, carne de vită, castraveți, cereale, măsline, mazăre, mere, migdale, morcovi, nucile, semințe, spanac, sparanghel, sfeclă, țelină, uleiurile vegetale, varză.

Masca ideală pentru faţă: un castravete ras se amestecă cu o linguriță de ulei de măsline. Se aplică pe față timp de 15 minute, apoi clătiți cu apă călduță.

O alimentație corectă și la timp ajută la menținerea unui ten frumos și sănătos, așa că aveți grijă ce alimente consumați, astfel încât să beneficiați de toate vitaminele necesare.

Aveţi grijă de pielea voastră și împărțiți impresiile cu noi!

Autor: Adelina Sochircă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *